Kwaliteitsbeleid

KWALITEITSBELEID UNI EN ISO 9001:2015

EUROTIS Srl heeft, in lijn met haar bedrijfsfilosofie gebaseerd op het vermogen om zich continu aan te passen aan de marktbehoeften, besloten om te voldoen aan de vereisten van UNI EN ISO 9001:2015 om de behoeften van haar klanten en andere partijen te identificeren en hieraan te voldoen, om concurrentievoordelen te verkrijgen en om prestaties en organisatorische capaciteiten te bereiken, te behouden en te verbeteren.
Het volgende kwaliteitsbeleid werd daarom opgesteld als een verbintenis van de Algemene Directie, ook door de acties van al het personeel, om de certificering volgens UNI EN ISO 9001:2015 te verkrijgen en te behouden, wat het volgende inhoudt:

• Het voortdurend voldoen aan de eisen van zijn klanten en belanghebbenden die relevant zijn voor het managementsysteem
• Het voortdurend voldoen aan productvereisten en verplichte product- en managementsysteemvereisten
• Voortdurende aandacht voor de behoeften van werknemers om een bedrijfsklimaat te creëren en te handhaven dat hun gedrags- en professionele groei bevordert
• De voortdurende verbetering van haar prestaties, door de interne processen te optimaliseren
Op basis van de algemene principes die hieronder worden uiteengezet, worden meetbare doelstellingen gedefinieerd in meer gedetailleerde documenten die worden gecontroleerd tijdens jaarlijkse managementbeoordelingen om de effectiviteit van het kwaliteitsmanagementsysteem voortdurend te verbeteren.

EUROTIS Srl definieert en controleert jaarlijks op blijvende geschiktheid de kwaliteit als:

1. VERANTWOORDELIJKHEID VOOR DE BEHOEFTEN VAN DE KLANT, wat zich vertaalt in:
• Zorgen voor naleving van contractuele, technische en kwaliteitseisen, waaronder verplichte eisen;
• De betrouwbaarheid van het product en de service op het gebied van beveiliging verhogen;
• Klanttevredenheid consolideren;
• Een constante aanwezigheid handhaven door middel van uitstekende serviceniveaus en technische en commerciële ondersteuning;
• Processen en knowhow ontwikkelen en optimaliseren.

2. TRAINING EN MIDDELEN, die de basis vormen voor het bereiken van kwaliteitsdoelstellingen en resulteren in:
• Het competentieniveau, professionalisme, betrokkenheid en motivatie van werknemers versterken;
• De culturele groei van het bedrijf bevorderen;
• Personeel opleiden om in de toekomst concurrerend te blijven;
• Zorgen voor adequate middelen (faciliteiten, middelen, installaties, machines en apparatuur) met effectief investeringsbeleid;
• Zorgen voor een hoog niveau van onderhoud, veiligheid en betrouwbaarheid van de beschikbare middelen;
• Zorgen voor een gunstige werkomgeving;
• De prestaties van leveranciers op een hoog niveau houden.

3. STRATEGIE, die gericht is op:
• Voortdurende prestatieverbetering nastreven;
• Bevorderen van probleemoplossing en preventieve activiteiten;
• Prestaties systematisch meten om de resultaten te verbeteren;
• Het verworven leiderschap consolideren door constante technische innovatie en de ontwikkeling van hoogtechnologische installatiesystemen;
• Het aantal klanten (ontwerpers, distributeurs en installateurs) vergroten en de marktbehoeften begrijpen.

4. ETISCHE CODE , die een reeks regels vastlegt, voornamelijk van sociale aard, waaraan de leden van het bedrijf zich dienen te houden:
• Werknemers, leidinggevenden en directieleden dienen te handelen in volledige naleving van alle toepasselijke wetten, regels en voorschriften die het zakelijk gedrag van EUROTIS bepalen, inclusief maar niet beperkt tot antitrustwetten, wetten inzake gezondheid en veiligheid van werknemers, alle soorten collectieve arbeidsovereenkomsten (d.w.z. op nationaal, lokaal en/of bedrijfsniveau) indien van toepassing, milieuwetten, anticorruptiewetten;
• Elke medewerker, leidinggevende en directielid verplicht zich ertoe om eerlijk en te goeder trouw om te gaan met klanten, leveranciers, concurrenten en medewerkers van EUROTIS;
• Geen enkele medewerker, leidinggevende of directielid mag voordeel halen uit anderen door manipulatie, verzwijging en misbruik van vertrouwelijke informatie, onjuiste voorstelling van essentiële feiten of andere oneerlijke praktijken;
• Het is het beleid van het bedrijf om alle medewerkers en leidinggevenden te selecteren, in dienst te nemen en met hen samen te werken zonder discriminatie op basis van met name etniciteit, huidskleur, afkomst, politieke overtuigingen, taal, vakbondslidmaatschap of -activiteit, geslacht, leeftijd, religie, handicap, werkelijke of vermeende seksuele geaardheid. Gelijke kansen zijn een belangrijke prioriteit en een van de sterkste principes van EUROTIS.

De Raad van Bestuur bevordert de toepassing, verbetering en ontwikkeling van het QMS en zorgt ervoor dat de principes van totale kwaliteit worden verspreid, begrepen en gedeeld door alle medewerkers en derde partijen.